Recensie The Ridiculous 6 (2015): verrassend genoeg oké

The Ridiculous 6 2015 filmmierenneukers recensie

Na afgelopen vrijdag ein-de-lijk weer eens naar de bios te zijn geweest (naar Godzilla vs. Kong om precies te zijn), ging ik vandaag maar weer eens een kijkje nemen op Netflix. Een nieuwe kans voor Netflix om mijn gedachten te doen veranderen over hun zelfgemaakte films. Ik geef ze eerlijk gezegd ook geen eerlijke kans, want deze keer staat The Ridiculous 6 (2015) op het programma en als ik de cijfers op het internet mag geloven, dan is dit ook geen topper.

Het verhaal van The Ridiculous 6 (2015):

Het verhaal speelt zich af in het wilde westen in de tijden van cowboys en indianen. Tommy (Adam Sandler) is opgevoed door indianen nadat zijn moeder op jonge leeftijd is vermoord. Als op een dag zijn biologische vader hem opzoekt en verteld dat hij zijn echte vader is, is Tommy blij en verbaast.

Z’n vader Frank Stockburn (Nick Nolte) verteld hem dat hij zijn leven lang een schurk is geweest, maar nu is hij stervende. De dokters geven hem nog maar een paar maanden te leven. Als laatste goede daad wilt Frank samen met Tommy opzoek gaan naar $50.000 die hij nog ergens had verstopt voor later. Helaas wordt Frank de dag erna ontvoerd door zijn oude bandieten crew om hen te leiden naar dit geld.

Om zijn vader te redden gaat Tommy opzoek naar $50.000 om aan de bandieten te geven. Gaandeweg komt hij steeds meer te weten over zijn vader’s verleden en dat hij meer familieleden heeft.

Wat vinden we ervan?

Persoonlijk ben ik geen grote fan van Adam Sandler, en ik keek dan ook niet uit naar deze film, maar het was weekend en er moest een film gekeken worden. Ik had lage verwachtingen omdat het ten eerste een Sandler film is en ten tweede het een Netflix film is. De combi leek mij een perfect recept voor een flop.

Ik ben dan ook verbaasd dat ik de film helemaal niet zo slecht vond. Het verhaal is redelijk interessant en het heeft zijn leuke momenten. Het gaat redelijk linear, want in elk nieuw dorp of stadje wordt er een nieuwe broer ontdekt van Tommy, maar op de één of andere manier is dat prima. Het is ook vooral de casting die zorgt dat de karakters leuk overkomen. Zo speelt bijvoorbeeld Terry Crews één van de broers.

Maar hoe is de humor in deze film? Het in tenslotte een comedy, dus daar moet de film ook op afgerekend worden. Heb ik hardop gelachen? Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ja. Oke, het was maar om één scene, maar ik had niet verwacht ooit nog eens te lachen om een Adam Sandler film. Voor de rest is de humor in de film vrij bleekjes en viel het wat tegen, dus over het algemeen is het niet echt een grappige comedy.

Het tempo zit er in het begin van deze film ook lekker in. We leren al snel meerdere broers van Tommy kennen en het verhaal maakt vaart. Helaas zwakt dit wat af in het midden. Schijnbaar vond Sandler het een leuk idee om een totaal onnodig potje honkbal er in te gooien. Het voegde niks toe aan het verhaal. Het voegde ook vrij weinig toe op het gebied van humor. Dit had dus achterwegen gelaten kunnen worden.

In conclusie ben ik positief verrast door de film. Ik begon de film met zeer lage verwachtingen, maar heb mij toch redelijk vermaakt. Het heeft een aardig leuk verhaal en een leuke cast. Helaas valt de humor tegen wat nou niet in het voordeel werkt van een comedy. Mocht je de film nog niet gezien hebben, dan raad ik hem aan als je een keer moe bent en geen zin hebt om met je volle aandacht een film te moeten kijken.